20. VREDESTEIN Miškolc rally už pozná svojich súťažiacich

Štart úvodného podujatia kalendára Majstrovstiev Slovenska v rally 2014 a Slovenského Rally Pohára - 20. VREDESTEIN Miškolc Rally sa nezadržateľne blíži.
Organizátori zverejnili zoznam prihlásených posádok vo všetkých vypísaných klasifikáciách.

73 posádok bude bojovať o body do Majstrovstiev Maďarska a Majstrovstiev Slovenska v rally a zároveň aj o čo najlepšie umiestnenie v klasifikácii FIA Zóny strednej Európy. 63 maďarských posádok uvidia diváci v rámci Rally2. Historicky prvé podujatie SRP na zahraničných tratiach sa rozhodlo vyskúšať 12 slovenských posádok a v klasifikácii Majstrovstiev Maďarska historických vozidiel sa predstaví 12 historikov.

So štartovým číslom 1 sa na svojom Forde Fiesta R5 predstaví maďarská posádka Kazár – Szőke. Štartovné číslo 2 majú vlaňajší majstri Slovenska Grzyb – Hundla, ktorí si na maďarské trate zvolili Škodu Fabiu S2000. S „trojkou“ a „štvorkou sa predstavia zmiešané posádky. Najprv to bude maďarsko – slovenská Hercig – Bacigál taktiež na Škode Fabia S2000 a potom slovensko – maďarská Béreš – Répás na Subaru Impreza špecifikácie R4. Nasledujú Turán a Botka (štartové číslo 5 a 6) obaja na Peugeote 207 S2000. Pole prioritných jazdcov so štartovým číslom sedem  uzatvárajú naši „klasici“ Drotár – Bánoci na Škode Fabii WRC. V zozname prihlásených môžeme vidieť ešte jedno vozidlo WRC – Škodu Octaviu, ktorú si za svoj pracovný nástroj pre tohoročnú sezónu zvolil Kukučka navigovaný Podobníkom.
Na rovnakých vozidlách ako v minulom súťažnom roku uvidíme v Miškolci posádky Ondrej – Gomori, Majerčák – Kollárik, Hanuš - Harabín i zmiešanú slovenskú českú posádku Csente – Tešinský. Z triedy dva do triedy tri sa rozhodli prestúpiť bratia Lapdavskí, ktorí sa prihlásili s vozidlom Mitsubishi Lancer evo IX.
O body v našom národnom šampionáte, ktorý je podobne ako v predošlých rokoch otvorený pre jazdcov z krajín FIA Zóny strednej Európy, by mali aj v tomto roku bojovať i jazdci zo zahraničia.  Budú to maďarskí jazdci Hadik, Pethó, Tábori, Pryma a tiež Čech Sychra, ktorí už v minulosti bodovali viackrát ale odštartuje aj niekoľko „nováčikov“  - Poliaci Kidawa a Ogryzek a Maďari Fogassy a Kovács.

V „dvojkolkách“ v triede 6 budeme vidieť súboj medzi vozidlami Citroen C2R2 Max a Peugeot 208 R2. Na prvom z uvedených sa predstavia Nagy, Fusko a už spomínaný Tábori a na druhom budú bojovať Koňuch, Ogryzek a Chvála, ktorý sa vracia od štvorkoliek späť.
Ku Keszimu do triedy 8 prestúpili zo SRP v novej sezóne Kriška a Urbančík. V triede 7 uvidíme Molnára a nezvykle Istvána Rada, ktorý síce svoju Hondu Civic nevymenil, ale zlúčením pôvodných tried 9 a 10 do „sedmičky“ postúpil vyššie.

Ako sa bude dariť účastníkom SRP na Maďarských tratiach? Odpoveď sa dozvieme v nedeľu, 30. marca, keď na trať v okolí Miškolca nastúpia tieto naše vozidlá. Mala by medzi nimi byť kompletná vlaňajšia špička - Haluška, bratia Švecovci, Kundlák a Kekeňák, okrem vlani bronzového Krišku navigovaného Bombom, ktorí ako sme už vyššie uviedli prestúpili do prvej ligy.
Záludnosti trate rally si v rámci rallyškoly v nedeľňajšej etape vyskúša aj nová posádka Zeťák – Leskovjanský.

Na posádky zo štyroch stredoeurópskych krajín – uvidíme kompletnú V4 - čakajú dva súťažné dni s jedenástimi rýchlostnými skúškami + prológ na trati dlhej 560 kilometrov, z čoho 140 kilometrov tvoria rýchlostné skúšky.
Prológ odštartuje už v piatok popoludní v Miškolci na plochodrážnom štadióne. Na prvé kilometre sobotnej etapy vyštartujú posádky až v sobotu popoludní o 16:30. Budú na nich čakať 2 trate – prvá erzeta s dĺžkou skoro 7 kilometrov a druhá 23 kilometrová. Túto trať si zopakujú ešte raz a príjazd do nočného UP je naplánovaný na 23-tú hodinu. V nedeľu budú pre súťažiacich pripravené tri rýchlostné skúšky s dĺžkou 7,65, 8,77 a 20,12 kilometra. Na cieľovej rampe privítame posádky o 17:15.

Podrobné informácie o súťaži nájdete na stránke Auto Klubu Košice, www.rallye.sk.

Auto Klub Košice