20. VREDESTEIN Miškolc pozná svojich víťazov

V uplynulom víkende sa maďarskí aj slovenskí fanúšikovia rally konečne dočkali začiatku novej sezóny, ktorá odštartovala na 20. Ročníku VREDESTEIN Miskolc Rally. Pre slovenských účastníkov bol začiatok tejto súťaže trochu nezvyčajný. 

V piatok popoludní o pol štvrtej zahučali motory prvých vozidiel na štarte prológu. Plochodrážny štadión v Miškolci sa stal už po dvadsiaty raz dejiskom mimoriadne obľúbeného prológu. Plne obsadený štadión so siedmymi tisíckami platiacich divákov potleskom odmeňoval divácky najzaujímavejšie prejazdy. Zaprášení diváci vydržali až do konca a nedali sa odradiť ani dlhším prerušením v dôsledku nehody, pri ktorej sa zranili dvaja časomerači. Jeden bol prevezený na ošetrenie do nemocnice ale jeho zranenie sa našťastie ukázalo ako nie vážne. Divákom sa postupne predstavili jazdci maďarskej Rally 2, potom štrnásti historici a nakoniec 67 vozidiel maďarského a slovenského šampionátu. Najlepší čas na plochodrážnom ovále zajazdili maďarskí jazdci v poradí Balogh, Ollé a Botka. Z účastníkov MSR bol najrýchlejší Hadik, nasledovaný Grzybom a Bérešom, ktorý však dostal najväčší potlesk divákov.

V sobotu predpoludním organizátori zriadili nezvyčajné uzavreté parkovisko. Súťažiaci museli umiestniť svoje autá na ovál futbalového štadióna, kde vytvárali nezvyklú kulisu pre fanúšikov futbalu, ktorí do posledného miesta zaplnili štadión počas futbalového zápasu domáceho mužstva z Diosgyóru. Našťastie obavy niektorých, že počas zápasu prídu o čelné sklo alebo sa ich vozidlo ináč poškodí sa nenaplnili. Možno však aj tieto autá prispeli k tomu, že po skončení zápasu sa futbaloví fanúšikovia húfne vybrali smerom na štart prvej erzety. Napriek tomu, že premávka na tejto ceste bola odstavená a fanúšikov na RS prevážali autobusy, dosť dlho to vyzeralo tak, že sa súťažné autá možno ani neprebojujú na štart . Ale všetko dopadlo dobre a nič už nebránilo ostrému štartu do etapy, ktorú môžeme nazvať nočnou. 

Prvá etapa súťaže pozostávala z piatich rýchlostných skúšok. Na prvej, kratšej trati boli naplánované tri prejazdy a na dlhšej druhej dva prejazdy. Nočné prejazdy erzetami obsypanými divákmi za žiari táborových ohňov preverili jazdecké schopnosti posádok, kvalitu ich rozpisov a boli veľmi náročné aj pre organizátorov. 
Najrýchlejší prejazd prvou rýchlostnou skúškou mal Spitzmuller na vozidle Mitsubishi Evo X R4. V poli MSR sa úvod najlepšie vydaril posádke Grzyb – Hundla, všetky posádky dorazili do cieľa. To sa ale v druhej erzete nepodarilo dvojici Keszi – Helméczy, ktorých zradili ich technika, najlepšie sa darilo maďarskej posádke Herzig – Bacigál  a v klasifikácii MSR „slovenskej“ posádke Hadik – Kertész, nasledovaný Poliakmi Grzyb – Hundla a Bérešom s Répašom. Tieto posádky kraľovali aj vo výsledkoch tretej a štvrtej erzety. V servise pred treťou rýchlostnou skúškou odovzdali svoje jazdné výkazy Hanuš s Harabinom (technická porucha) a Nagy s Kušnierom (kvôli zdravotným ťažkostiam Paľa Kušniera, ktorý so svojim ochorením bojoval už od príjazdu do Miškolca. V RS4 otočila svoj Citroen C2R2 Max na strechu naša mladá posádka L Racingu Fusko – Slovák, ktorá začala túto rally veľmi dobrými časmi.. Havária sa obišla bez zranenia a hoci posádka došla do servisu po vlastnej osi a verila, že sa jej podarí odštartovať do druhej etapy, konečný verdikt mechanikov bol opačný.

V piatej rýchlostnej skúške došlo ku zmene poradia na vedúcich priečkach. V absolútnej klasifikácii bol najrýchlejší Turán, ktorý si počas celej noci zvykal na Peugeot 207 S2000 a veľmi si ho pochvaľoval. 

Medzi dvojkolkami dominovali vozidlá triedy 6. Až po piatu erzetu dosahovali najlepšie výsledky Tábori s Kurtim (Citroen C2R2), ktorí odovzdali vedenie v poslednej erzete posádke Kovács – Szabo na Lade VFTS, ktorá má v Maďarsku obrovské množstvo fanúšikov.

Výsledky MSR1:

1.       Hadik – Kertész (Subaru Impreza R4)
2.       
Grzyb – Hundla (Škoda Fabiu S2000) +52,8
3.       
Béreš – Répas (Subaru Impreza R4) +1:51,0
4.       
Drotár – Bánoci (Škoda Fabia WRC) +2:38,8
5.       
Pethó – Ruboczky (Mitsubishi Evo IX) + 2:50,0
trieda 2: Hadik – Kertész (Subaru Impreza R4)

trieda 3: Majerčák – Kollárik (Mitsubishi Evo IX)
trieda 5: Fogasy – Berendi (Renault Clio)

trieda 6: Kovács – Szabo (Lada VFTS)
trieda 7: Radó - Kovács (Honda Civic)

trieda 8: Kriška - Bomba (Renault Clio)
trieda 11: Drotár – Bánoci (Škoda Fabia WRC)

historici: Sychra – Kaválek (Lancia Delta)

V nedeľu ráno za pekného slnečného počasia odštartovala 2. etapa súťaže avšak už bez spomínaných našich posádok Keszi – Helméczy a Fusko – Slovák.

RS6 sa stala korisťou domáceho Kazára a v klasifikácii MSR z jej nástrahami najlepšie zabojoval Grzyb. V dvojkolkách bodoval Fogasy (trieda 5) nasledovaný Nagyom s Kušnierom.S traťou zabojoval Drotár, ktorý do stopky doviezol kopu zeminy na podvozku a po erzete odovzdal jazdný výkaz Mário Csente, ktorému nevydržala poloos.

Víťazom RS7 sa stala  posádka Herzig –Bacigál, v slovenskom majstrovstve boli najrýchlejšou ďalšia domáca (Miškovecká) posádka Hadik s Kertészom a so súťažou sa na tomto úseku rozlúčil Urbančík, ktorého zradil jeho Renault Clio Wiliams a maďarský jazdec Bujdos, ktorý havaroval.

Kazárovi sa podarilo zvíťaziť na ďalšej RS8, v MSR zvíťazil Grzyb ale táto rýchlostná skúška bola ozajstnou skúškou pre viacerých. Do erzety neodštartoval Pethó, v jej priebehu mal Hadik problémy s tlakom oleja, Béreša neposlúchal podvozok, svoje účinkovanie na súťaži ukončil Maďar Matics, ktorý ostal pre technické problémy na RS, v stopke kvôli technike odstúpil Nagy a po príjazde do servisu aj Koňuch zo zdravotných dôvodov.

Do poslednej sekcie súťaže odštartovali pred hlavným poľom aj účastníci Slovenského Rally Pohára.
S nástrahami trate si najlepšie poradila posádka Kundlák – Hranka, ktorá sa do Maďarska prihlásila až na poslednú chvíľu. Vyhrala prvé dve erzety, v tretej boli najrýchlejší bratia Švecovci.


Výsledky - Slovenský Rally Pohár:

1. Kundlák - Hranka
2. Švec – Švec +12,5
3. Debnár – Volák +1:18,1

Prvá skúška poslednej sekcie sa stala korisťou Kazára (ORB) a Grzyba (MSR). Pre technické problémy (motor) odstúpili bratia Lapdavskí.

Celkovým víťazom RS10 sa nečakane stala posádka Ollé – Tóth, najlepší čas v MSR dosiahol zase Hadik. Odstúpil Tábori pre technické problémy a defekt, jazdec trefne komentoval situáciu: Hovorí sa, že poslední budú prvými a teraz sa stal opak.

Aj napriek veľkej snahe Hadika stiahnuť v posledných dvoch skúškach náskok Gryba ale nebol úspešný. Žiaľ do cieľa sa nepodarilo dôjsť ani našim jediným historikom (Sychra – Kaválek) a ani Poliakovi Ogryzekovi, ktorí odstúpili v poslednej RS.


Výsledky MSR2:

1.       
Grzyb – Hundla (Škoda Fabiu S2000)
2.       
Hadik – Kertész (Subaru Impreza R4) +14,7
3.       
Béreš – Répas (Subaru Impreza R4) +49,5
4.       
Drotár – Bánoci (Škoda Fabia WRC) +1:54,2
5.       
Majerčák – Kollárik (Mitsubishi Evo IX) +3:07,7
trieda 2: Grzyb – Hundla (Škoda Fabiu S2000)

trieda 3: Majerčák – Kollárik (Mitsubishi Evo IX)
trieda 5: Fogasy – Berendi (Renault Clio)

trieda 6: Chvála – Hlisnikovský (Citroen C2R2Max)
trieda 7: Radó - Kovács (Honda Civic)

trieda 8: Kriška - Bomba (Renault Clio)
trieda 11: Drotár – Bánoci (Škoda Fabia WRC)


20. VREDESTEIN Miskolc Rally – absolútne poradie

1.       
Kazár – Szóke (Ford Fiesta R5)
2.       
Spitzmuller – Laczkó (Mitsubishi Evo X R4) +43,8
3.       
Hadik– Kertész (Subaru Impreza R4) +1:08,0
4.       
Hercig – Bacigál (Škoda Fabiu S2000) +1,38,5
5.       
Grzyb – Hundla (Škoda Fabiu S2000) +1,46,18