Plný počet bodov si z Maďarska odniesli Grzyb s Poradziszom

logo

Steelvent Salgó Rally 2020 už pozná svojich absolútnych víťazov. Po deviatich náročných rýchlostných skúškach sa nimi stali domáci Frigyes Turán s Lászlóm Bagamérim na VW Polo R5. V slovenskom šampionáte zvíťazili Grzegorz Grzyb s Michalom Poradziszom na Škode Fabia R5.

Sezónu Majstrovstiev Slovenska v rally otvorila po menších zmenách v kalendári maďarská Steelvent Salgó Rally. Jej harmonogram tvorilo deväť rýchlostných skúšok na troch tratiach s dĺžkou 121 kilometrov a na jej štart sa postavilo vyše 180 súťažných posádok. Najnáročnejšou skúškou bola RS2/5/8 Bátonyterenye – Mátraalmás s dĺžkou 26 kilometrov. Jej povrch tvorila šotolina a betón, ktoré boli po dvojdňovom daždi rozmočené a mimoriadne šmykľavé. Práve na túto skúšku doplatilo najviac posádok, ktoré jej stav podcenili.

Výborný štart do súťaže mali Ferencz Vincze s Igorom Bacigálom, ktorí viedli približne do polovice súťaže. V RS5 však naozaj skvelý čas zajazdili Frigyes Turán s Lászlóm Bagamérim, vďaka čomu sa dostali do vedenia. Vyhrať sa im podarilo aj ďalšie štyri skúšky, čo im zaručilo absolútne víťazstvo s náskokom 1 minúty a 19 sekúnd pred druhými Vinczem s Bacigálom. Od úvodu súťaže sa v top trojke držali aj naši Martin Koči s Imrichom Ferenczom na Škode Fabia R5. Nepríjemný dvojitý defekt ich ale katapultoval smerom dole z tretieho na šestnáste miesto, čím sa na prvé miesto v slovenskom šampionáte dostali Grzegorz Grzyb s Michalom Poradziszom. Koči sa do konca rally „vyšplhal“ na desiate miesto absolútne, ale v Majstrovstvách Slovenska sa musel uspokojiť s druhou priečkou. Na tej prvej so ziskom maximálneho počtu bodov zotrvali Grzyb s Poradziszom. „Išlo sa naozaj rýchlo, takže to riziko bolo dosť vysoké. Preto sme sa snažili znížiť riziko, čím ten čas bol ale horší. Martin napokon urobil chybu, mal defekty, takže náš plán sa ukázal ako 100-percentne dobrý“, zhrnul poľský jazdec. Na treťom mieste skončili Tomáš Ondrej s Jakubom Slovákom na Mitsubishi Lancer Evo IX.

Do cieľa celkovo prišlo 9 posádok MSR, jedna dvojica rally historických vozidiel a 6 posádok Slovenského rally pohára. Z tých boli najrýchlejší Marek Jalč s Tomášom Kocúrom na Honde Civic Type R.

Absolútne poradie MSR:

  1. Grzyb – Poradzisz, Škoda Fabia R5
  2. Koči – Ferencz, Škoda Fabia Rally2 Evo
  3. Ondrej – Slovák, Mitsubishi Lancer Evo IX
  4. Kotarba – Kotarba, Citroen C3 R5
  5. Drotár – Lejko, Škoda Fabia R5
  6. Melichárek – Tureček, VW Polo R5 Gti
  7. Švec – Švec, Peugeot 208 R2
  8. Lubiak – Borko, Peugeot 208 R2
  9. Kubacka – Kubacková, Honda Civic

Auto klub Košice