Informácie pre divákov a médiá na Eger Rallye 2016

Viac ako dvesto posádok sa prihlásilo na 11. ročník Eger Rallye 2016, ktorá otvorí tohtoročný maďarský i slovenský šampionát v rally s mimoriadne solídnym súťažným poľom. To sľubuje fanúšikom obrovské súboje medzi účastníkmi zo Slovenska, Maďarska, Česka a Poľska.

Súťažné posádky čaká hneď po veľkonočných sviatkoch náročný úvod rally sezóny a to na maďarskej Eger Rallye. Dvojetapová súťaž prinesie súťažným posádkam trať dlhú 456,2 km, z ktorej 144,5 km tvorí 16 rýchlostných skúšok. Program súťaže začína v piatok administratívnym a technickým preberaním a pokračovať bude podvečer – od pol siedmej, divácky zaujímavým slávnostným štartom na námestí Dobó tér, kde sa divákom predstavia súťažné vozidlá.

Prvým súťažným dňom je sobota. Sobotňajšia etapa bude pozostávať z desiatich RS na troch tratiach. Hneď ráno, krátko po deviatej hodine, sa posádky rozohrejú na známej RS 1, 5, 9 Egerszalók – Verpelét o dĺžke 6,6 km, po ktorej bude nasledovať RS 2, 6 Mátraháza – Mátraalmás dlhá 10,6 km. Táto skúška štartuje na inom mieste ako pred rokom, ale krátko po štarte sa pripojí na „starú“ RS a bude pokračovať až do jej cieľa v Mátraalmás. RS 3,7 Szuha – Parádsasvár sa jazdí rovnako ako v minulom roku a je dlhá 8,1 km. Tu musíme divákov upozorniť, že rýchlostná skúška bude v jej strede uzavretá pre verejnosť, takže prístupná bude len od štartu alebo od cieľa. Po dotankovaní v tankovacej zóne sa posádky presunú ešte na RS 4, 8, 10 Sirok – Egerbakta, u ktorej je už podľa pomenovania jasné, že sa jazdí v opačnom smere ako počas posledných dvoch ročníkov egerskej rally. Po jej absolvovaní sa dvojice vrátia do obedňajšieho servisu. Druhá časť dňa bude pozostávať z rovnakých RS a tankovacej zóny a po nej sa posádky opäť ukážu v servise. RS 9 a RS 10 odštartujú pred 17.hod., čo znamená, že niektoré vozidlá budú potrebovať už aj svetelné rampy.

V nedeľu majú posádky absolvovať šesť rýchlostných skúšok na troch tratiach. Ranná RS 11, 14 Szarvasko – Egerbocs je oproti tej z roku 2013 predĺžená z 5,8 km na 6,8 km. Po nej nasledujú RS 12, 15 Bátor – Terpes dlhá 16,2 km a RS 13, 16 Egerzolát – Egerszalók dlhá 7 km. Na skúške Bátor – Terpes pribudnú oproti minulému roku tri retardéry. Ak hovoríme o spomaľovacích retardéroch, tak organizátori sa rozhodli všetky trojradové retardéry zameniť za štvorradové, ktoré budú zabezpečovať zníženie priemernej rýchlosti a zabezpečenie väčšej bezpečnosti

Po servisnej prestávke absolvujú túto sekciu posádky ešte raz a potom sa už môžu tešiť na slávnostné vyhodnotenie súťaže na Eszterházy tér. Rovnaký nedeľňajší program absolvujú aj posádky Rallye2 a Slovenského rally pohára a na trati ich uvidíme vždy pred posádkami hlavných šampionátov a inak tomu nebude ani na vyhlasovaní výsledkov.

Pre návštevníkov súťaže prinášame aj informáciu o cene vstupeniek. Organizátor podmieňuje návštevu rýchlostných skúšok zakúpením vstupenky v hodnote 2 000 HUF (6,60 Eur), v cene ktorej je aj úrazové poistenie. Pre deti do 12 rokov je vstup bezplatný. Rovnako bezplatný je aj peší vstup do servisného parkoviska pre všetkých fanúšikov. Čo sa týka vozidiel, tak do servisu budú mať vstup povolené len vozidlá s označením „Szervizjarmú“ (servisné vozidlo) a „Segitőjarmu“ (doprovodné vozidlo). Divákov na trati prosíme, aby dodržiavali pokyny usporiadateľov a zdržiavali sa v bezpečných diváckych zónach za páskou.

Čo sa týka zástupcov médií, tých by sme radi upozornili na termín uzávierky akreditácie, ktorý je stanovený na pondelok 28.marca. Výbor pre médiá MNASZ stanovil pre zástupcov médií nový postup pre ich registráciua to vyplnením formulára na stránke http://goo.gl/forms/hTbuetQ3MG.


Zdenka Tamášová
Tlačové stredisko Eger Rallye 2016